Pages

21 April 2011

I am a month old

Saya mimpi menyusu, sampai berbuih2
mulut saya.. :p
Ouh.. mummy bawak p klinik kesihatan pontian kat depan umah atuk tu.. mummy sejak semalam dah remind saya, hari ni nak kene cucuk.. alamak.. takutnyerrr.. tapi mummy kata sakit sikit jek.. baby boy mesti kuat.. baby boy bleh nangis, tapi nangis sikit-sikit je.. mummy kata jangan takut, nanti mummy teman, mummy peluk ajer....

Tunggu nenek balik mengaji.. mummy dah siap-siapkan saya.. dah siap mandi, pakai baju lawa-lawa.. bedak wangi-wangi.. nenek balik aje, terus nenek bawak mummy ngan saya p klinik kesihatan depan tuh.. nenek bawak kete ruged!!

Sebulan timbang, kakak nurse tu kata berat saya dah 4.2 kilo!! dah naik 1.5 kilo dah mummy... alhamdulillah.. mummy kata lega la sebab mummy berjaya BF saya.. mummy risau sebab saya suka susu main-main agaknyer.. :p

Lepas tu kakak nurse panggil mummy.. alamak, nak kene enjek dah nih.. takutla mummy.. saya tengok je muka mummy.. bulat mata saya... sakit tak mummy? agak2 sakit tak?.... zruppp.. tak sempat mummy jawab, jarum dah masuk peha kanan saya.. eh sakit sikit je... tapi ....tiba2 kenapa sakit sangat ni?? ..........UuuuuuuuuuuuuuWAAAAAAAAA.....

Sakitnyer mummy biler nurse enjek ubat masuk... saya jerit kuat-kuat sebab sakit sangat.. nenek pun terkejut, sebab nenek ingat saya tak nangis.. diam aje... sebenarnya saya tengah amik nafas nak jerit kuat2 macam nenek amik nafas nak ngaji lagu2 tu la nenek.. uhuhuu...

Mummy kata baby boy kuat tak nangis banyak-banyak... mummy peluk saya, pujuk-pujuk saya,.. saya pun benti la nangis.. mummy kata saya good boy.. nenek pun cium saya sebab saya tak nangis meraung-raung.. yey!! misi selesai.. balik rumah, mummy report kat daddy, saya tdo aje...

No comments: