Pages

30 October 2009

Atas Jalan

Masuk Simpang

Kalo korang bawak kereta, nak belok masuk simpang, apa korang buat?.. patutnya kita kene bagi signal dulu, baru brek then masuk simpang.. bila kita signal, orang belakang boleh la bersedia.. "oh.. mamat depan ni nak belok kejap lagi...". Bila kita tekan brek, tak la meragau orang belakang nak mengelak kita..

Ni tak, bawak laju-laju, sampai simpang brek mengejut, baru la nak bagi signal, terus masuk simpang.. lagi teruk kalo yang tak geti bagi signal langsung... huhh..

Ingat ek?
  1. Signal dulu
  2. Brek (jangan la brek mengejut)
  3. Baru la belok

Orait??.. :)


Potong Line

Lagi satu kes yang bikin semua orang menyampah.. Tak geti nak beratur.. Kerjanya nak potong line orang je... tak masuk ikut kanan, masuk ikut kiri.. Mungkin ada kes yang tak perasan que dah mula panjang.. yang pastinya ramai yang sengaja!.. kalo dah terlepas pun, jangan la cuba nak menyelit kat baris paling depan skali.. agak-agak la wei!!.. melampau la tuh... tak beradab namanya... ditambah pulak kalo menghimpit tak bagi signal.. paling kurang pun bagi la signal mintak masuk... hiyerrkkk...


Penutup

Baik berenti sebelum bangkit rasa marah di hati!.. uhuhuuu.... Selamat memandu balik dari kerja!.. selamat bercuti untuk semua!... Jadilah pemandu berhemah... :)

2 comments:

cik me3ko said...

wah..

kak fara dah jadi polis trapik..:p

fathinz md nor said...

yeahh yeah.. tak suke org yg duk kat simpang pastuh main masuk jee.. sukati je kan..