Pages

12 October 2010

Saya belum ada rasa itu...

Kadang-kadang tengok orang bergaya beria-ia macam teringin jugak... tudung kaler-kaler.. sumer baju ada tudung yang spesel.. kalo saya, musim pakai tudung pink, maka sumer baju yang akan saya beli ada unsur-unsur pink gituh... skang ni musim sedap pakai tudung maroon.. maka sumer baju dalam group kaler maroon/pink.. sorry lah kanda, adinda mu ini tidak cukup terrer bergaya!.. ahaha...

Kalau kasut.. ada sesetengah orang, koleksi kasutnya penuh satu almari... saya dulu pernah lah jugak, giler membeli kasut.. tapi yang sering dipakai, kasut yang itu jugak... sampai lunyai... akhirnya kembali kepada rutin beli satu kasut, pakai sampai lunyai.. kalau ada kasut lain pun, maknanya kasut itu sangat diperlukan.. contohnya untuk meeting.. ahaha.. kalau ada dua tiga kasut pun dalam satu masa, saya tetap akan pilih kasut favourite untuk dipakai hari2...

Handbag?.. tengok handbag cantik-cantik memanglah geram.. tapi tu ler.. heran jugak tengok orang yang rajin tukar-tukar handbag ni... handbag saya macam beg doraemon.. sumer boleh letak.. kalo nk tuko handbag hari-hari, jenuh nk pindah2 kan barang yang melambak tu...tu yang malas.. jadiknya setialah saya dengan handbag yang itu.. tapi backup handbag yang sesuai untuk majlis-majlis tertentu memang ada lah.. cuma jarang-jarang digunakan...

Kalau berjalan di kedai emas.. menjeling jugak la gelang, cincin yang beso bagak dan bergemerlapan.. ihihi... tapi dah kalo kerja dok mengadap notebook.. sekali pakai gelang, calar balar lah jawabnyer notebook ni nanti.. jam pun saya bukak biler kerja.. kalau tak pakai buat aper nak beli kan?..

Pinggan mangkuk berjenama... yang ni memang ada angan-angan nak penuhkan almari dengan koleksi pinggan mangkuk ni.. bukan apa.. cantik, ringan dan tahan.. betul!! tapi dalam almari tu dah penuh dengan koleksi pinggan Claytan.. almaklumlah.. kilang Claytan tu dekat je ngan rumah... cup and saucers boleh dapat RM2 sepasang... design pun boleh tahan cantik dan modern.. cumanya.. berat la.. lagi pun hadiah2 kawin dulu memang dapat banyak pinggan mangkuk Claytan yang cantik-cantik... sayang pulak kalau tak guna.. jadiknya setia lah saya dengan produk Claytan... tunggulah sampai sumernyer retak seribu...

Lagi pun kanda selalu pesan, utama kan yang lebih utama.. kiranya sekarang ni barang-barang tersebut di atas  ini... (dan banyak lagi sebenarnya...) bukan keutamaan saya...

Dan lagi satu pesan kanda... bersyukurlah dengan segala yang kita ada... bandingkan kesenangan kita dengan orang yang lebih susah, bukan dengan orang yang lebih senang... uhuhu.. sungguh syahdu... :p

Tak per... yang pastinya buat masa ini... saya memang belum ada rasa itu... :)

No comments: