Pages

25 January 2011

Cepatnyer masa berlalu...

Dah nak habis januari 2011 dah.. kejap je ek?.. dari hari ke hari, macam-macam yang jadik.. citer detail  malam-malam nanti la update.. ringkasnyer... yang utama... kesihatan mak main merosot.. few weeks ago dapat berita sedih, pakcik saya pulak diagnosed brain tumor jugak.. baru selesai biopsy tp resultnyer tak tau lagi... hopefully tak de apa yang serius... :(

Saya pulak alhamdulillah baru je baik dari alergik yang teruk.. habis tangan kaki sumer bengkak2.. puncanyer entah ler.. tangan kaki macam terbakar.. bengkak merekah.. gatal2 habis.. jumpa tiga orang doktor pakar OnG, doktor biasa di pusat kesihatan putrajaya dan pakar kulit Sunway semua buat kesimpulan - pregnancy related.. yang kesiannya kanda lah.. terpaksa menjaga tiga orang sakit.. mak, pak dan saya... :(

kanda bangun seawal lima pagi.. masak nasi dan sediakan sarapan... selesai subuh terus bergegas ke hospital.. (mak kat hospital sekarang nih..) suapkan makan mak.. kul 9-10 bergegas ke pejabat.. tengahhari balik rumah hantar lauk untuk saya dan pak kat rumah.. tangan memang bengkak teruk.. tak boleh nak kene air.. ada jugak cuba pakai rubber glove... tapi rasa gatal sangat bila bergesel dengan kulit.. lepas tu kanda bergegas ke hospital suap makan tengahhari mak.. masuk ke opis semula.. habis waktu pejabat, kembali ke hospital dan temankan mak sampai malam.. paling awal sampai ke rumah semula dalam pukul 11.. itu pun kerjanya tak habis lagi.. mengemas dapur dan apa-apa yang patut... saya pulak menelan ubat tidur.. makanya lepas dinner, memang terus tidur... kesian kanda... makan malam pun sendiri yang sediakan...

....emosi....

nantilah saya cerita lagi pasal cinta hati saya...
dialah kekuatan saya.. :-*

doa-doakan lah segala urusan kami dipermudahan.. diperluaskan pintu rezeki... sesungguhnya hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk kita... amin....

6 comments:

jijah said...

sebagaimana dia nyer menjadi kekuatan kamu, begitu jugak lah kamu adalah kekuatan dia

be strong okeh fara..nantikan penghujung yang indah..dan nikmati dugaan itu sbg pengalaman yg tiada nilainya

cik me3ko said...

kak Fara~
Take k ek.. InsyaAllah everything ok...

Untuk Abg Azri...
Go go.. Aja-aja fighting!.

faraazri said...

tq dear... thanks a lot!

Anonymous said...

semoga kamu tabah dgn apa yg telah ditentukan dan moga dipermudahkan segalanya.

EmirAlisa said...

Be strong fara. InsyaAllah ada hikmah disebalik semua yg berlaku..semoga semua yg pahit cepat2 berlalu.

BUNGA said...

As salam.
semoga diberi kekuatan dan dipermudahkan urusan. InsyaAllah.Amin