Pages

13 April 2008

Assalamulaikum cikgu..

eheh..

pagi yang gelap kini sudah terang...

saje teringat lagu tu... pagi ni hujan plak.. patutnya hujan2 syiok la tido.. tapi terjaga awal... selalu weekend, lepas subuh, bleh la sambung balik.. 7 - 7.30 bangun la balik... tp ni tak bleh plak.. terus bangun mengadap notebook... ada few updates yang tak siap lagi..

malam tadik dah la tdo lewat, projek mengemas umah... (projek mengemas umah - letak dalam entry lain.. ) balik-balik dari mini gathering, dok sambung mengemas.. dah letih.. tapi tak leh stop.. :p sampai dekat kul 2 pagi dok mengemas.. azri dok ngadap TV dia.. dari asal selsema, trus OK bila dah smpai umah.. eheheh.. tapi tu pun dok mamai-mamai gak makan ubat selsema..

kul 2.30 rasa macam mengantuk.. tak per ler.. tak mengantuk pun kene tdo gak.. esok (hari ni) birthday Hanis.. dah janji dengan kak awin nak p awal.... tp tengok azri dulu, kalo selsema dia ok, bley la p awal..

Masuk bilik, azri panggil, dia tengah tengok bawah dari sliding door dalam bilik tu.. azri kata 'cuba tengok apa kat bawah tu' uhuuu... dah rasa seram dah.. soklan macam aper jek... dlm kepala trus pk bukan2.. ehehe.. tengok2 nak tau menda apa?? si Tabu Labu tu, dok tido kat atas block tong sampah tu merengkot kesejukan.. ahaha.. apa punya pesen da ini kucing?!... dah la baru lepas hujan, embun kan banyak.. umah kitorang plak kalo hujan malam2 memang la berkabus.. atas bukit.. bleh dia tido berembun malam2 macam ni... ahaha.. sukati ko la tabu..

pusing punya pusing ntah kul baper baru lelap mata nih..

eh panjang sungguh intro nyer.. tak menggambarkan tajuk langsung..

cerita sebenarnya macam ni, on je notebook pagi2 nih, dalam kul 7 tadik, cek email.. almaklumla, 2 hari lepas ni tak berkesempatan nak baca email betul2. tengok2 je atas skali.. ada email dari 'Azlan lan: Hye there's... owhla..' uhuu.. ini macam pakcik kenal ini.. :p



Assalamualaikum cikgu.. pembuka kata... pagi2 rasa syok jek.. ada jugak student saya yang masih ingat kat saya.. pendek je kandungan emailnyer.. tapi cukup menceriakan pagi saya!

Cikgu?? ahaha.. kepada yang dah tau cerita, memang la tau.. ni nak cerita pada yang tak tau.. :p sejak je grad (sebenarnya sejak dari nak pilih course untuk masuk ke U) ayahnda dah sebut2 suruh amik perguruan.. ikut jejak langkah dia.. tapi nak buat macam mana.. anakanda nyer yang sorang ni (sorang ker?.. macam sumer jek...) tak de minat ke arah tu..

Lepas dua tahun kerja sebagai peg. penyelidik kat UTM, ayahnda carikkan peluang untuk jadik GSTT.. GSTT stands for Guru Sandaran Tidak Terlatih. Oleh kerana beria-ia ayahnda nak saya jadik cikgu, ok la.. saya CUBA..

Sepanjang menjadik cikgu tu, macam-macam saya belajar.. betapa beratnya tanggungjawab mendidik.. kesian anak murid saya.. masuk kelas tunjuk slide.. salin!! terangkan sket2.. ok, buat latihan... mesti ramai yang tak faham.. bukan saya tak mau ajar.. tapi saya memang tak ada bakat nak mengajar.. ahaha.. sejarah pulak tu.. SPM saya pun tak berapa cukup makan.. lagi mau ajar orang sejarah.. kalo subjek2 sains, yang memerlukan pemahaman tu lain la.. boleh la jugak.. lepas 6 bulan, saya tak mo la sambung. kesian student2 saya.. Banyak lagi kisah semasa jadik cikgu dulu.. Masuk dalam entry lain la..

To Lan, thank you very much for the email!... dan to Amir (KKTM BP skang ni) thanks sebab rajin contact saya.. :)

No comments: