Pages

23 February 2011

Ayahnda Bonda

Oh lama rasanyer tak berceria pasal ayahnda dan bonda pontian.. baru-baru ni ada dua kali diorang ke sini.. Tujuannya nak tengok mak dan pakcik (adik ayahnda) yang tak berapa sihat.... Setiap kali berkumpul, ada je la cerita baru yang ayahnda sampaikan.. Paling tak dapat lupa cerita pasal solat...

"Awak tau?... " ayahnda mula cerita..

"Hari tu nasib baik babah sembahyang sorang-sorang tak de makmum ikut".. intro cerita.. ehehe... macam lawak je.. selalu ayahnda pantang sket solat sorang-sorang.. mesti nak berjemaah ngan bonda..

"Mama mana?"

"Mak awak kat surau.. ada aktiviti apa ntah..."...

"Ooo...naper bah? apa jadik?"....

Ayahnda dah mula senyum-senyum... "Biasalah kan.. babah sembahyang kan baca kuat-kuat.. dah niat, takbir.. habis iftitah sumer la.. Pastu babah pun bacalah al-Fatihah... "

Ayahnda pun mula la recite al-fatihahnyer...

"Bismillah hirrahman nirrahim.. Alhamdulillah hirabbil alamin... wassalatuwassalamuala.... "

Ahahahah kitorang apa lagi sumer gelak beso la... dah la baca kuat-kuat... patutlah ayahnda kata mujur tak de bonda kat belakang.. kalau tak mesti dua-dua dah tergelak beso... dan citer tu akan diungkit bonda sampai biler2... :p ekekeke.... lawak... lawak...

6 comments:

jijah said...

babah kamu memang kiut la fara..

faraazri said...

like father like dotter la.. :p

jijah said...

Urm..okeh, kita tunggu grandchild dia pulak..

faraazri said...

ehehe... insyaAllah... tak lama dah... kalo dapat gen garang daddy dia, tak tau la.. mummy mmg cute!.. :p

faraazri said...

ehehe... insyaAllah... tak lama dah... kalo dapat gen garang daddy dia, tak tau la.. mummy mmg cute!.. :p

jijah said...

Garang, tapi dalam hati ada syurga. :)